Don't cry for me Argentina... - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu Don't cry for me Argentina... - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu

Don't cry for me Argentina...

Door: Anneke & Vince

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Vince

30 Mei 2011 | Chili, Valparaíso

Hola!

Zijn we weer, dit keer weer vanuit Chili, dus we moesten de grens weer over, wederom door de Andes en zoals altijd mochten we dus geen vers eten meenemen. Dit keer werd alles in een aparaat gechecked en ik was de gelukkige die zijn tas ook nog eens mocht uitpakken. Leuk man! Een net ingepakte backpack weer uitpakken om hem daarna weer in te kunnen pakken. Dat had ik net even nodig.
Nou ja, de reis ging weer verder en met de sneeuw die er deze keer een beetje viel was het super mooi. Om 4 uur kwamen we dan aan in Valparaiso en na een taxi rit ingechecked in een prima hostel en wie komen we daar tegen? Tom en Claire, het Australische/engelse koppel dat we ook al in Pucon hadden ontmoet. Hoe toevallig was dat?

Valparaíso is een stad met heel veel liftjes. Kleintjes weliswaar voor kleine stukjes omhoog, maar dat is voor watjes. Dus wij liepen gewoon omhoog. Heel erg mooi, want sommige traptreden waren zelfs beschilderd. Overal waar je keek zag je muurschilderingen (zie de foto's). Er is ook een openlucht museum, dus daar gingen naartoe natuurlijk. Voor jullie de quiz wat er uit het "museum" komt en wat "ordinaire" graffiti is. Wij waren verbaasd over het museum, dus moeilijk kan deze quiz niet zijn. De prijs is een kusje van één van ons (geheel naar de winnaars keus).

Al met al liepen wij lekker rustig in een zonnetje door Valparaiso, en dat terwijl we in Santiago van een andere groep Backpackers hadden gehoord dat ze met hun tas op de buik aan het rennen waren geweest, omdat ze dat door een local verteld was.

De dag daarna hebben we de bus tickets geregeld op het busstation. Dit busstation is naast het regeringsgebouw. Nou is het zo dat Chili eigenlijk best wel op Frankrijk lijkt, want bij het minste of geringste wordt er geprotesteerd. Uiteraard is Valparaiso daar dan de beste plek voor, want daar zit de regering. Dit keer waren het studenten die het ergens niet mee eens waren en de ME stond al klaar voor eventuele acties. Wij bleven dus netjes aan de goede kant van de hekken, want die gasten zien er een stuk imposanter uit dan onze "beste vriend".
Toen we terugliepen sloeg toch ergens de vlam in de pan, want de straat werd, achter ons uiteraard, afgezet door de politie en dat was het moment dat wij besloten om toch maar van de markt (waar de mensen hun kraampjes begonnen in te pakken) te verlaten en terug te keren naar de hoofdweg. Toen we door een straat liepen werden we allebei plots verkouden en bijzonder verdrietig, traangas... Nou ja, dat was er in ieder geval gebruikt, toen wij er liepen was er niks bijzonders aan de hand.
Op de grote weg waren we weer lekker in de zon en hebben we rustig geslenterd door de stad en hebben we zelfs, geheel tegen mijn natuur in, wederom op een terrasje gezeten.

De dag erna zijn we weer vertrokken richting het noorden, naar een stad aan de kust, in de hoop op Zon, Zee en Strand. Of we dat ook hebben gekregen lees je snel weer, als we jullie vertellen over La Serena!

Hasta Luego,
Anneke en Vince

• 30 Mei 2011 - 21:38

Quirine:

Hey!

Klinkt weer heerlijk, kijk een beetje uit voor traangas en geniet ze!liefs

• 30 Mei 2011 - 22:01

Tess En De Mannen:

Bedankt voor jullie kaartje, super.

ziet er super uit allemaal.

Gr Tes en de mannen

• 31 Mei 2011 - 06:12

Edwin:

Studenten protest en dan ga jij aan de goede kant van het hek staan? Vince, dat kantoch niet? Al maanden ben ik jehier aan het trainen om op te komenvoor je rechten en dan laat je je wegdrukken voor die imposantee agentjes? Heb je danniet geleerd van me?

En een beetje traangas, poeh daar lachen wetoch om joh:-)))

veel plezier daar

ed

• 31 Mei 2011 - 07:17

Kar:

Absolutely love it!!!

• 31 Mei 2011 - 10:48

Ellie:

Wauw, echt mooie graffiti! kunnen er niet een paar Chilenen Arnhem wat verfraaien?
    Bedankt voor jullie mooie kaart!

• 31 Mei 2011 - 11:18

Ellie:

Oja, de quiz: de mooie graffiti (vogel/landschap etc) is "ordinair" De abstracte graffiti komt uit 't museum! Toch?

• 31 Mei 2011 - 12:56

Hans En Maria:

Leuk reisverslag en dan weer door de Andes met wat sneeuw. Zo kom je alle soorten weertypen tegen. Geweldige mooie foto's. Sommige kunstwerken doen denken aan Dahli (de mozaïeken). Is hij ook in Chili geweest? Of zijn zijn leerlingen daar heen gegaan? De foto van JP II is natuurlijk uit het museum (maar niet heus). Vince je bent ook altijd het haasje bij zulke dingen (je ontwapenende uitdrukking) kun je niets aan doen. Misschien denken de controleurs dat je die blik hebt ingestudeerd. Terrasje pikken moet af en toe ook kunnen. Je kunt niet altijd actief zijn de accu moet af en toe ook opgeladen worden en dan is een rustpuntje op een terrasje toch wel heerlijk vooral als je ook van de zon kunt genieten. Een goede reis verder naar het noorden en hoop dat je zon, zee en strand vindt.
    Hartelijk dank voor de mooie kaart die is gemaakt in het museum (?)
    Groetjes en kusjes uit een druilerig Duiven

• 31 Mei 2011 - 13:55

Hans En Maria:

Oeps ik schreef Dahli maar bedoeld natuurlijk Goudi en Barcelona maar dat hadden jullie vermoedelijk wel gesnapt. Dali maakt andere kunstwerken waaran er ook enkele heel mooi zijn.

• 31 Mei 2011 - 15:03

Ans:

leuk weer zo'n reisverslag en terrasjes pikken dat is toch hardstikke leuk
    xxxxxx

• 31 Mei 2011 - 17:58

Nicole:

Heej lieverds!
    Ik ga voor de 'ordinaire' spuitfratsen.. Ziet er goed uit, fleurt alles een beetje op.
    Heb ook jullie kaartjes gehad! Afgelopen zaterdag.. dus de eerste heeft er 3,5 week over gedaan.
    In Utrecht gaat alles goed, ben nog hard aan het nadenken over de carriere switch! Moet het vrijdag aangeven wat ik ga doen. Spannend... ( dat zou dan per 1 sept ingaan)
    kusjes

• 31 Mei 2011 - 22:19

Jory:

Have fun lieverds!!
    Ps heb jullie kaartje nog niet gehad