Hasta Luego América del Sur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu Hasta Luego América del Sur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu

Hasta Luego América del Sur

Door: Anneke & Vince

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Vince

22 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Hola!

Zijn we weer, de laatste keer voor deze reis en we zijn inmiddels terug in Nederland, maar alvorens we daar aankwamen hadden we nog even Lima te doen.

Nou, Lima is een grote stad en zoals jullie al wisten houden wij daar niet van. We hebben er dus een beetje rondgelopen en de stad een beetje bekeken. Ook hebben we voor het eerst in een rode, openair bus gezeten. Moesten we ook doen natuurlijk. Best top, maar de chauffeur had zijn rijbewijs bij drie pakken melk gekregen en hij kon dus geen bochten nemen. Best spannend wordt het dan.

Op de laatste dag dat we er waren kwamen we weer een stel tegen. Dit stel, naam en nationaliteit onbekend, zijn we heel vaak tegengekomen. De eerste dag, in het midden een paar keer, en de laatste dag. Best grappig! Zij hadden nog een paar weekjes.

Toen het tijd was om te vertekken bleek dat Peru in de Copa America aan het spelen was en dat de verlenging bezig was en dat Peru aan het winnen was. Weinig kans dat taxi-chauffeurs dat laten lopen om stomme toeristen rond te rijden.

Gelukkig wilde het vrouwtje uit het hostel ons wel even helpen met het zoeken van een veilige taxi en zo kwam het dat we alsnog op tijd op de airport aankwamen.
Inchecken was hel, mega rij. Vliegen was hel, weinig ruimte na alle luxe bussen die we gehad hebben, maar de terugkomst was super! Daar zaten ze met zijn allen te wachten, een warm onthaal in Holland. Helaas geen tulpen op Schiphol.

Dat waren onze reis avonturen voor nu, de volgende reis zit al in ons hoofd, maar eerst nog even nagenieten van deze.

Oja, en wist U dat:
- je geen beslissingen moet nemen voor het ontbijt
- we niet alle vluchten uit luxe hebben genomen, er waren rellen rond de grens van Bolivia-Peru
- er labradors rondlopen op hele korte pootjes
- wij de hele reis iets mee hebben genomen wat we binnenkort als kadootje moeten afgeven
- we toch een spannend momemt hebben gehad in Pucon toen er bijna was ingebroken in onze kamer/huisje.
- ons Spaans best goed is en we zelfs voor tolk hebben gespeeld
- Vince zelfs in Zuid-Amerika de Tour heeft gevolgd
- Anneke helemaal blij was toen ze dachten dat ze uit Ierland kwam, vanwege haar accent
- Vince helemaal gek is op sandboarden
- Vince zichzelf bijna onthoofd heeft op de markt
- alles hier op Zuid-Amerikaanse hoogte is (Kopstoot hoogte voor Vince dus).
- Anneke drie maanden met één potje Blistex kan doen
- we drie dagboekjes hebben volgeschreven
- ze geen koffie kunnen maken, laten staan chocolade melk
- je hier een Llama sterrenbeeld kan zien, inclusief baby Llama en de Melkweg
- Anneke net een jonge woudloper is
- het heel fijn is om je WC papier eindelijk weer in de WC te gooien
- we meer natuur dan stads-mensen zijn.
- we zeker weten nog een keer teruggaan naar Patagonië
- je een aansteker NIET in de zon moet laten liggen
- zo snel wij een prachtig schone hotel/hostel kamer in komen, we er binnen twee minuten een teringzooi van hebben gemaakt
- wij allebei maar één keer goed ziek zijn geweest
- Anneke op hoogte haar eetlust verliest
- Anneke dol is op Inca Kola
- allebei de pakketjes die naar huis zijn gestuurd ook daadwerkelijk zijn aangekomen
- Anneke helemaal geen last heeft gehad van haar rug
- de AnnekeAnneke veel beter werkt dan de VinceVince
- Vince heel vaak de Shithead was
- het fijn is niet constant een toiletrol in je rugzak te hoeven hebben
- ze in Zuid-Amerika in de rij staan voor een bank
- ze hele irritante autoalarmen hebben, die de hele dag afgaan. De heeellee dag

Wij zijn terug!

Tot snel, maar dan niet langer op dit blog...

Anneke & Vince

• 22 Juli 2011 - 13:54

Wim:

Heerlijk weer om in Adam te zijn ? Weer een eigen douche .. en bed.
    Nu nog een mooi boekwerk maken van het blog....

PS: neem een Cavia :-)

• 22 Juli 2011 - 14:10

Maria En Hans:

Wist u dat:
    - ze een schoon huis binnen een paar minuten in een ontplofte ravage kunnen veranderen
    - ze deze laatste blog zijn vergeten foto's te plaatsen
    - de thuiskomst gezellig en goed is verlopen
    - ze nu nog leven als hobbits en wel 6 maatlijden per dag willen eten
    - ontbijt met veel vers fruit de nieuweste trend is voor onze globetrotters
    - ze nog lang zullen nagenieten van alles wat ze beleefd hebben
    - als ze weer naar Patagonië gaan wij misschien wel van de partij zijn
    - als ze lang wachten we er misschien eerder zijn als zij
    - we ons afvragen hoelang onze natuurmensen nog in de stad zullen wonen
    - dit onze laatste reacties op een schitterende blog is en we hopen dat jullie nog veel mooie reizen in jullie leven zullen maken.

• 22 Juli 2011 - 20:20

Liz:

Meer natuurmens dan stadsmens? Dan gaan jullie VAST wel weer verhuizen naar een rustiger plekje.........................
    Genietze nog een aantal maanden........................................................

• 23 Juli 2011 - 16:06

David:

En ............... wisten jullie dat ...................... het goed was jullie afgelopen donderdag weer te zien en te spreken ! Groeten en tot binnenkort weer, David.

• 23 Juli 2011 - 17:33

Nicole:

Jeej weer terug!!! En dat we nu samen naar Harry Potter kunnen!

• 25 Juli 2011 - 17:36

Mirella:

Ook ik wil jullie even mededelen dat, want dat wisten jullie niet:
    Ik als echte Amsterdamse er niet meer aan moet denken om uit Spaarndam weg te gaan, lees terug te gaan naar de grote stad.... Dus wist u dat: Het toch niet ver is naar de grote steden, het elke dag heerlijk thuis komen is, net vakantie en je hier uren in het groen kan lopen. Vince gewoon met mij kan carpoolen naar Amsterdam, want dat wist u niet: Vince hetzelfde lot als mij ondergaat.... Ach, een jaartje werken en straks ook terugkijkt op 13.5 jaar Delta Lloyd en dan nog aan mij zal denken. An, wist jij dat het heerlijk is om hier op zolder je kantoortje te hebben en over de weilanden de rust kan aanschouwen en dat maar op 10 minuten afstand met je POLO!!! prachtige winkelcentra's en heerlijke restaurantjes zijn. Want wist je dat je hier niet heel hoog zit en dus gewoon kan eten! Maar wat jullie echt niet wisten is dat ik jullie twee toppers vind met prachtige verhalen, ik het heerlijk vond om jullie al even gezien te hebben, jullie peper- en zoutstelletje prachtig staat te pronken op onze afzuigkap, ik dat ene ding dat de hele reis mee is gegaan echt geniaal vind, maar dat jullie bovenal welkom zijn in Spaarndam als buren! ;) Dikke kus van één van die mensen uit het bij elkaar geraapte zooitje dat Collectief Acceptatieteam 1 & 2 maken tot wat het is en waar nog een bij elkaar geraapte bij komt en de andere bij elkaar geraapte het nooit meer zo leuk zal hebben als in ons gesticht, AMEN ;)