Punica... - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu Punica... - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Anneke en Vince Rijsemus - WaarBenJij.nu

Punica...

Door: Anneke & Vince

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Vince

14 Juli 2011 | Peru, Huacachina

Hola!

Zijn we dan, op weg naar Lima. Maar alvorens we naar huis gaan wilden we nog even in een soort van resort zitten. Nu zijn de echt mooie stranden van Peru in het noorden te vinden en om daar nog helemaal heen te gaan leek ons een beetje een omweg. Daarom hebben we voor de oase bij Ica gekozen, Huaccachina.

Op de weg naar Huaccachina ligt Nazca, daar zijn in een ver verleden lijnen in een berg getekend en daar kan je met een vliegtuigje overheen vliegen. Wel de moeite waard voor een korte stop dus. En zo geschiedde.

We hadden de nacht bus van Arequipa naar Ica geboekt en op de avond van vertrek werden we door de taxi chauffeur bij het busstation afgezet. Daar binnen gekomen moesten we onze bagage inchecken. That is a first! Voor de bus dan althans. En daarna gingen de vliegtuig rituelen nog even door, onze handbagage werd gechecked en onze paspoorten. Om het geheel nog even af te maken werd de camara erbij gepakt en werden we allemaal één voor één gefilmd.

De busreis bracht ons in één nacht naar Nazca en daar kwamen we om 6:30 aan. Heerlijk! Waar kunnen we ontbijt krijgen? En waarom is het zo bewolkt? Daar gaat onze vliegtocht...

Maar daar kwam onze redder in nood! Een man die een hostel had en waar we voor een bijzonder schappelijk prijsje konden ontbijten. Voordat we het ontbijt kregen begon de man al dat vliegen er vandaag niet echt in zou zitten, misschien om 13:00, maar om 14:30 hadden we de bus richting Ica, dus dat gokken vonden we misschien wat eng. Gelukkig kon deze man ons ook een alternatief bieden. Voor maar 150 Soles konden we op een drie uur durende trip langs twee viewpoints, een berg en een museum. Echt een koopje en uiteraard had hij nog maar twee plekken.
Stom als we waren zijn we daar ingetrapt en hebben we die toer gedaan. Die toer was wel ok, we hadden een super goed engels sprekende gids, maar de prijs was natuurlijk veel te hoog. 50 soles per persoon was een mooie prijs geweest, maar ja, daar kwamen we tijdens de tour achter.
Toen we terug kwamen bij het hostel, was de goede man natuurlijk gevlogen. Ik heb nog even stampij gemaakt, maar helaas konden ze de goede man niet bereiken. Wel boden ze aan om ons met de auto naar zijn huis te brengen, maar dat kwam qua tijd voor ons niet helemaal uit. Opgelicht! Voor het eerst in drie maanden (althans, dat wij het doorhebben, en daar gaat het toch om?)

Nouja, niet over in zitten, het is niet dat het om een vermogen gaat, maar toch. Gewoon om 14:30 de bus genomen naar Ica, daar een taxi genomen naar Huaccachina en ingechecked in een hostel met zwembad! Lekker biertje genomen om bij te komen van de hele affaire en daar een Nederlander ontmoet die al veertien jaar in Peru woont. Hij wees ons naar een restaurantje, goedkoop maar goed. Dus daar zijn we lekker naartoe gegaan.

Terwijl we door Huaccachina liepen zagen we ook een aantal hotels en we waren toch op zoek naar een soort resort. Na het eten dan maar even gaan kijken, zeiden we tegen elkaar. En dat deden we dus ook maar. Eentje gekeken, super mooi, maar helaas vol. Een andere kijken, iets duurder maar nog een kamer leeg! Check! We zijn toch al genaaid vandaag, dan nog maar een beetje geld over de balk en we hebben diezelfde avond nog uitgechecked in het hostel (één nacht betaald die we niet hebben benut) en ingechecked in een poepsjiekhotel. Dat hadden we verdiend! Ann's gezicht had een glimlach van oor tot oor, en tja, als Ann geniet... (Sorry, inside joke...)

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, hebben we na een goed ontbijt onszelf gezeteld op een heerlijk strandbedje aan het zwembad. Daar hebben we lekker niets gedaan, behalve af en toe in het zwembad springen.
Iedere ochtend was het bewolkt, maar iedere dag tussen 10:00 en 11:00 klaarde het helemaal op en werd het gloeiende heet.
Dit ritueel hebben we ongeveer een week vol gehouden. In die week hebben we nog twee excursies gedaan. Isla Ballestas, de Galapagos for the poor en met een Sandbuggy de woestijn in om te sandboarden. Beide waren ontzettend gaaf om te doen.

Inmiddels zijn we in Lima aangekomen, onze laatste stop. Geen bussen meer. Nog één keer vliegen om zondag om 15:30 aan te komen in Amsterdam. Wij zijn er bijna klaar voor, jullie ook?

Hasta Luego!
Anneke & Vince

• 14 Juli 2011 - 23:31

Tess:

de tijd is snel gegaan met al jullie avonturen.
    nog even heel veel plezier en tot snel

gr xx tes

• 14 Juli 2011 - 23:53

Ellie:

Wat een reis zeg! Wat een fantastische ervaringen, ben supertrots op jullie doorgewinterde reizigers! En ach, zo'n oplichting hoort er een beetje bij. Zijn jullie voldoende "ontheemd" om in een cultuurschok terecht te komen?
    Ben benieuwd....... Super om jullie binnenkort weer te zien, en de verhalen te horen (het lezen was ook erg leuk, schrijverstalent Vince)
    Liefs, Ellie

• 15 Juli 2011 - 06:50

Mirella:

Als jullie genieten, geniet ik ook! Hihi....
    Lieve scheeten, wat is het ontzettend snel omgevlogen, maar wat is het leuk om jullie binnenkort weer te zien! Wil natuurlijk al jullie verhalen horen! Zullen we dat anders met alle collega's bij ons thuis doen? Je weet wel, bij de familie van Straaten ;)
    Geniet van jullie laatste momenten, neem alles lekker op en laat de boel nog even de boel.
    Goeie vlucht gewenst en een dikke zoen voor jullie! X

• 15 Juli 2011 - 07:30

Nicole:

Strandbuggy lijkt mij ook wel heel erg leuk om te doen!Geniet nog even, Goede reis terug!!! Tot zondag op schiphol!! kusjes

• 15 Juli 2011 - 08:44

Jill:

Time flies when you’re having fun!! Tja, opgelicht worden moet je een keer meegemaakt hebben. Een hele goede reis het weekend!

Liefs Jill

• 15 Juli 2011 - 11:55

Ans:

Wat een geweldige reis. Tot overmorgen op Schiphol xxxxxxx

• 15 Juli 2011 - 14:45

Wim:

Globetrotters,
    Toch lekker ff in een zwembad als afsluiting.
    Tot ziens op Schiphol zondag .
    Daarna aan de soep !

• 15 Juli 2011 - 17:13

Maria En Hans:

Jullie zijn er bijna klaar voor, als jullie er maar niet klaar méé zijn, want dat zou minder leuk zijn. Wij zijn er ook bijna klaar voor. De broodjes zijn gescoord, het beleg is gearresteerd en natuurlijk is ook Anneke's toetje verzorgd. Alleen nog even de soep maken en met de auto naar Schiphol rijden om jullie op te pikken. Bekijk Lima nog even op jullie gemak en tot zondagmiddag.
    Groetjes en kusjes uit Duiven

• 16 Juli 2011 - 11:26

Kar:

Woowwieee! Jullie hebben vást heeeeel veel zin om terug te komen ;) Fijne vlucht!! xoxox

• 16 Juli 2011 - 14:35

Anne Lieke:

Wow wat is 't snel gegaan!!Geniet van de laatste dag van jullie geweldige reis :)
    Goede vlucht!!! X